Samen met ouders

Ouders zijn een bron van informatie en daarom onmisbaar voor het beter kunnen begrijpen en begeleiden van kinderen.

Ouders en pedagogisch partnerschap

Ouders op de Jagersplas hebben met elkaar gemeen dat zij een bewuste keuze maken voor onze school. Zij kennen als geen ander hun eigen kind. Onze ouders zijn een bron van informatie voor de leerkrachten en begeleiders om de kinderen nog beter te begrijpen en te begeleiden. Hiervoor is een goed contact tussen ouders en de school nodig. Dit wordt met de term pedagogisch partnerschap aangeduid.

Goed voor de leeropbrengsten

Uit onderzoek blijkt dat pedagogisch partnerschap, in combinatie met keuzevrijheid bij kinderen, een zeer positieve invloed heeft op de leeropbrengsten. Ouders zijn daarom zeer welkom bij ons. Zowel om hun eigen kind verder te helpen als om met hun expertise of passie bij te dragen aan ons onderwijs.

Ik ben tevreden over de normen en waarden van de school, het elkaar begroeten en de tijd voor elkaar nemen. Het gaat niet alleen om het resultaat, de weg er naar toe is net zo belangrijk.

Bron: tevredenheidsonderzoek ouders